روش های تولید قطعات صنعتی

آشنایی با روش های تولید قطعات صنعتی

صنایع مختلف برای اینکه کار خود را به درستی به انجام برسانند، به قطعات و تجهیزات صنعتی مختلفی نیاز دارند. برای تولید قطعات صنعتی از روش های مختلفی استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ریخته گری
  • نورد کاری
  • فشار کاری
  • جوشکاری
  • متالوژی پودر
  • ماشین کاری
  • مکانیکی

برای اطلاع از تراشکاری قطعات صنعتی اینجا کلیک کنید.

ریخته گری

ریخته گری

ریخته گری فرآیندی است که طی آن ،فلزات و آلیاژها به حالت مذاب درون قالب ریخته می شوند و بعد ازسرد شدن و انجماد به شکل قالب خود درمی آیند. درواقع عملیات ریخته گری برای شکل دادن به فلزات و آلیاژها و تبدیل آنها به قطعات متنوع و پیچیده با ابعاد و اندازه های مختلف انجام می شود.

با توجه به نوع  قطعه صنعتی که قصد تولید آن را دارید، ممکن است نیاز داشته باشید تا از برخی دستگاه های موجود در بازار از جمله دستگاه تزریق پلاستیک استفاده کنید. امکان طراحی قالب های این نوع دستگاه ها متناسب با نیاز مشتریان وجود دارد. برای تولید محصولات صنعتی پلاستیکی نیاز است تا در هنگام تزریق پلاستیک نیز دمای مواد پلیمری افزایش یابد و پس از اتمام مراحل تولید، دما قطعه مورد نظر کاهش یابد.

 جوشکاری

جوشکاری

جوشکاری یکی از روشهای تولید قطعات فلزی است که به منظور اتصال دائمی قطعات به یکدیگر انجام میشود. انجام عملیات جوشکاری با روشهای مختلفی انجام می‌شود.

  • جوشکاری مقاومتی
  • جوشکاری قوس الکتریکی
  • جوشکاری حالت جامد
  • جوشکاری گاز اکسیژن

دراین میان جوشکاری قوس الکتریکی از متداولترین روشهای جوشکاری است که در آن، حرارت لازم برای اتصال به وسیله یک قوس الکتریکی بین الکترود و قطعه کار به وجود می آید.

متالوژی پودر

متالوژی پودر

برخی از قطعات صنعتی هستند که به دلیل پیچیدگی شکلشان نمی توان آنها را به روش های دیگر نظیر جوشکاری، ریخته گری ،آهنگری و غیره تولید کرد. دراین مواقع برای تولید قطعات صنعتی از روش متالوژی پودراستفاده می شود که در این روش قالب گیری قطعات فلزی با اعمال فشار بسیار بالا بر روی پودرهای فلزی انجام می شود.

پتک کاری(آهنگری)

آهنگری

این روش از قدیمی ترین روش های شکل دادن به فلزات است.قطعاتی که در این روش ساخته میشوند دارای کیفیت و استحکام بالاتری نسبت به سایر روش ها میباشند.البته با این روش نمیتوان هر نوع فلزی را تحت عملیات پتک کاری قرار داد،چراکه برخی از فلزات ممکن است در اثر ضربات وارده در عملیات آهنگری ترک بخورند یا بشکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت آریا صنعت ارتباط برقرار کنید.

این شرکت با بهره گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته توانسته خدماتی نظیر تعمیر گیربکس صنعتی، تراشکاری و فرزکاری صنعتی را به مشتریان خود با بهترین کیفیت و تلرانس بالا ارائه کند و باعث جلب اعتماد آنان شود.هدف اصلی این شرکت ایجاد یک مجموعه واحد در راستای انجام پروژه های طراحی، ساخت و تولید و مونتاژ قطعات صنعتی و معدنی میباشد.

با این مجموعه ارتباط برقرار کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.