نکات لازم در زمان خرید آسیاب ریموند

اجزای تشکیل دهنده آسیاب ریموند و عملکرد آنها

آسیاب ریموند یک دستگاه آسیاب است که برای تهیه انواع پودر معدنی و پودر زغال سنگ مناسب است. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که اجزای تشکیل دهنده آسیاب کدام اند؟ آسیاب غلطکی در چه مواردی کاربرد دارد؟ نگران نباشید، در ادامه به همه سوالات درباره آسیاب ریموند پاسخ خواهیم داد.

دستگاه آسیاب ریموند چیست و چگونه ساخته شد؟

در سال 1906، سی وی گروبر یک کارخانه ماشین آلات در حومه جنوبی برلین در آلمان تأسیس کرد. او با استفاده از اختراعات خود که در ایالات متحده به دست آمد، اولین آسیاب مکس را تولید کرد و از آن به عنوان تجهیزاتی برای آسیاب زغال سنگ برای نیروگاه MOABIT استفاده کرد.

در چند سال گذشته نزدیک به 600 دستگاه فروخته شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در همان دوره، شرکت BEWAG برنامه ریزی کرد تا یک کارخانه زغال سنگ را با خروجی بالا تر توسعه دهد. پس از اینکه E.C. Loesche مسئولیت را بر عهده گرفت و ریاست کارخانه ماشین آلات گروبر را عهده دار شد، او تصمیم گرفت آسیاب غلتکی حلقه گریز را از مرکز ریموند و مالکیت ثبت اختراع آن را از ایالات متحده خریداری کند تا نسل اول سیستم آسیاب غلطکی را تولید کند.

با این حال، رویه ها ثابت کرد که ظرفیت محصولات نهایی تولید شده توسط ریموند میلز رضایت بخش نبود. معمولاً، ظرفیت حدود 400 مش بود، با ظرفیت بسیار کم مواد تا 1000 مش، که الزامات توسعه تصفیه شده را برآورده نمی کرد.

این نوع آسیاب غلطکی فقط برای مواد زغال سنگ مناسب با خاکستر نرم خوب بود، زیرا نیروی آسیاب (نیروی گریز از مرکز) زغال سنگ ریموند در آن زمان به قطر و سرعت چرخش غلتک آسیاب محدود بود. با گذشت زمان آسیاب غلطکی توانست خواسته ها را برآورده کند و مشتریان زیادی در حوزه کاری خود پیدا کرد.

اجزای تشکیل دهنده آسیاب ریموند و عملکرد آنها

در این قسمت اجزای آسیاب غلطکی را بررسی می کنیم و عملکرد آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

غلتک ریموند

مواد غلتکی سنگ زنی ریموند معمولاً از فولاد آلیاژی، فولاد کربن آلیاژی و فولاد آلیاژی با منگنز بالا ساخته می شوند. در این میان، فولاد آلیاژی و فولاد آلیاژی کربنی با کیفیت بالا، مقاومت به سایش بهتری دارند و برای مواد نرم تر یا سختی کمتر مناسب هستند.

مواد تغذیه توسط دو نیرو آسیاب می شوند: نخست نیروی متقابل ناشی از چرخش حلقه سنگ زنی به اضافه اصطکاک خود غلتک سنگ زنی است و دیگری نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش غلتک سنگ زنی است.

حلقه سنگ زنی

مواد مورد استفاده برای ساخت حلقه سنگ زنی تقریباً مانند همان غلتک های سنگ زنی است. اکثر سازندگان آسیاب غلطکی به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و هزینه کم آن، بیشتر از فولاد آلیاژی منگنز استفاده می کنند.

عملکرد حلقه سنگ زنی

حلقه سنگ زنی نیز لوازم جانبی اصلی دستگاه آسیاب ریموند است. غلتک حلقه آسیاب را تحت نیروی گریز از مرکز فشار می دهد تا موادی را که در فضای بین غلتک سنگ زنی و حلقه آسیاب قرار می گیرد خرد کند. به عبارتی نقش حلقه، همکاری با غلتک برای تکمیل فرآیند سنگ زنی است.

بیل آسیاب غلتکی ریموند

بیلچه آسیاب ریموند از مواد آلیاژی با دوام بالا و مقاوم در برابر سایش ساخته شده است. مواد برای ادامه چرخش با سرعت بالا در امتداد حلقه سنگ زنی وارد بیل می شوند. سپس نیروی ایجاد شده توسط پانل بیل و پانل جانبی، مواد خام را به فضای بین غلتک سنگ زنی و حلقه آسیاب پرتاب می کند تا فرآیند سنگ زنی کامل شود.

اجزای تشکیل دهنده آسیاب ریموند و عملکرد آنها

دمنده هوا

بگ فیلتر آسیاب ریموند یا دمنده هوا به این صورت است که تنها اثر دمنده هوا، دمیدن مواد موجود بر روی زمین به دستگاه نظم دهنده است.

طبقه بندی

این بخش عمدتا برای کنترل ظرفیت پودر آسیاب ریموند استفاده می شود. با حرکت موتور، طبقه ‌بندی ‌کننده که از کاهش سرعت دو مرحله ‌ای عبور می ‌کند، تیغه ‌های میز گردان را می ‌چرخاند و سپس پودر را به اندازه ‌های مختلف طبقه‌ بندی می ‌کند. این دستگاه مواد را طبقه بندی می کند و به همین دلیل به آن نام طبقه بندی را داده اند.

جمع کننده هوا

در کلکتور یا جمع کننده هوا، پودر از هوا جدا شده و از درگاه تخلیه پایین می افتد. هوا با ریزه ‌ها وارد غبار گیر می ‌شود و پس از پردازش از مسیر تعیین شده خارج می ‌شود.

عملکرد عادی آسیاب غلطکی متکی به همکاری بخش های مختلف است. بنابراین، اگر محصول نهایی خیلی ریز یا خیلی درشت باشد، تنها به دلیل یک قطعه نیست، بلکه به دلیل تناسب ضعیف بین بخش های مختلف دستگاه ایجاد می شود.

این دستگاه آسیاب در چه صنایعی کاربرد دارد؟

همانطور که همه ما می دانیم، آسیاب غلطکی بیشتر برای پردازش سنگ معدن غیر فلزی استفاده می شود (زغال سنگ را نیز شامل می شود) و بسیاری از محصولات تولیدی که حاوی مقدار مشخصی از رطوبت آزاد هستند.

در صنعت کاغذ سازی، پس از فرآوری مواد توسط آسیاب غلطکی، معمولاً به عنوان پر کننده در هنگام ساخت کاغذ سیگار، کاغذ صافی، کاغذ دئودورانت، کاغذ بسته بندی و کاغذ تزئینی استفاده می شود که می تواند باعث کاهش مواد خام و افزایش ویژگی های کاغذ شود.

در صنعت متالورژی، آسیاب غلطکی را می توان در زمینه هایی مانند متالورژی پودر، آلیاژ سازی مکانیکی، فرآوری مواد اولیه متالورژیکی، استفاده از سرباره ضایعات متالورژی، شن، ماسه و سنگ از نوع ریخته گری، مواد فوق سخت و روان کننده جامد و غیره مشاهده کرد.

در صنعت مصالح ساختمانی، بخش های مهم آسیاب غلطکی از فولاد با کیفیت بالا و قطعات مقاوم در برابر سایش از مواد مقاوم در برابر سایش با کارایی بالا ساخته شده اند که عملکرد قابل اعتمادی در بازیافت زباله های ساختمانی را تضمین می کند.

در صنایع شیمیایی، دستگاه آسیاب ریموند برای پردازش پودر گچ، پودر تالک، دی اکسید تیتانیوم، پودر استخوان، پودر پوسته، پودر کربن سیاه، پودر زغال سنگ، انواع پودر لاستیک، آلوم و سایر پودر های شیمیایی استفاده می شود.

علاوه بر این، آسیاب غلطکی برای گیاهان کوچک و متوسط قابل استفاده است. آسیاب غلطکی مؤثر ترین تجهیزات برای پردازش موادی که در مقیاس سختی 5 یا کمترند، است.

سخن پایانی

شرکت آریا صنعت مهد سپاهان با تجربه بیش از بیست ساله در صنعت ساخت و ساز قطعات و ماشین آلات صنعتی فعالیت دارد. شما می توانید بهترین کیفیت را از شرکت ما دریافت کنید؛ برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.