نقش کیفیت در تولید

نقش کیفیت در تولیدات صنعتی

محصولات با کیفیت بهتر نه تنها سطح ایمنی بالاتری را برای شما و دیگران فراهم می کنند بلکه می توانند کیفیت پروژه را نیزافزایش دهند. به همین علت نمیتوان از نقش کیفیت در تولیدات صنعتی چشم پوشی کرد. یکی از بزرگترین اشتباهات در صنعت خرید تجهیزات با کیفیت پایین برای صرفه جویی در هزینه است ، اما این محصولات معمولاً به تعمیرات مکرر و آزار دهنده احتیاج دارند ، به این معنی که در نهایت هزینه های شما بسیار بیشتر میشود.

كنترل و ایمنی كیفیت یكی از نگرانی ها در صنعت ساخت و ساز است ، نقص یا خرابی برای مشاغل از نظر اقتصادی و همچنین برای افراد بسیار گران تمام می شود زیرا می تواند منجر به جراحات و تلفات جانی شود. بنابراین هر شغلی که باشد ، بزرگ یا کوچک باشد. شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات و مواد استفاده شده از بالاترین استاندارد کیفیت برخوردار بوده و از  تاخیرهای هزینه بر جلوگیری می کند. بررسی کیفیت در مراحل تولید ، بررسی کیفیت قبل از رسیدن کالا به مشتری یا بررسی کیفیت هنگام ورود مواد اولیه و محصولات به کارخانه بخش مهمی از زنجیره تأمین است .

 اهمیت کیفیت قطعات

کیفیت محصولات چیست ؟

کیفیت شامل برخوردار بودن محصول از ویژگی های مختلفی مانند : توصیف فیزیکی  تعیین شده , اندازه گیری های بعدی مشخص شده  , ترکیب شیمیایی مرغوب,  بهترین عملکرد  , استانداردهای صنعتی تعریف شده و نام تجاری می باشد. که به بیان برخی از آنها می پردازیم.

  • مشخصات عملکرد : محصول باید عملکرد مشخصی داشته باشد. استفاده کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که مشخصات مورد انتظار برآورده شده است. به عنوان مثال ، بر روی یک وسیله خانگی مانند ماشین لباسشویی ، کمربند لاستیکی که استفاده می شود باید بتواند در برابر نیروهای خاصی مقاومت کند و در تعداد معینی از دور نشکند. اگر تولیدکنندگان بخواهند کالاهای تمام شده و قابل اعتماد از نظر مشتریان خود تولید کنند ، این اندازه گیری کیفیت گزینه ای بسیار کلیدی است.
  • ترکیب شیمیایی : این برای مواد منبعی که در فرآیند شیمیایی استفاده می شوند بسیار مهم است. بخش کیفیت باید یک لیست دقیق از مشخصات شیمیایی مواد مورد نیاز را به تیم خرید ارائه دهد.لیست خریداری شده باید با ابن لیست مطابقت داشته باشد و همچنین میزان استفاده مواد باید در آن در نظر گرفته شود.  در غیر این صورت ، مواد برای فرآیندهای تولید مناسب نیست.
  • اندازه گیری های بعدی : برای استفاده قطعه در سازنده ماشین ، قطعه باید با مشخصات ابعادی خاصی مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر ساخت یک کالابه استفاده از پیچ به طول 4 میلی متر نیاز داشت ، تامین کننده باید بتواند کالای مورد نظر را در همان اندازه درست تولید کند.
  • استانداردهای صنعتی : برخی از محصولات مورد نیاز برای تولید کالاهای نهایی باید با برخی از استانداردهای صنعت مطابقت داشته باشند. این استانداردها توسط تعدادی از گروه های تجاری یا صنعتی که سعی در حفظ سطح مشخصی از کیفیت دارند ، تنظیم شده است. با داشتن موردی که مطابق با یک استاندارد خاص صنعت باشد ، مشتری از سطح کیفیت محصول اطمینان حاصل میکند.

مصرف کننده نیز باید نقش کیفیت در تولیدات صنعتی را در نظر بگیرد به همین دلیل آزمایش کیفیت مواد بسیار مهم است. هدف این است که مصرف کننده  اطمینان از کیفیت تجهیزات را بدست آورد ، بنابراین اگر متوجه شدید که تجهیزات آسیب دیده ، تقسیم شده یا به نظر می رسد پوسیده شده است ، همیشه باید قبل از شروع پروژه از تجهیزاتی که قصد استفاده از آنها را دارید  بازدید کنید. شما نباید از این قطعه استفاده کنید زیرا ممکن است خطر جدی برای شما یا افراد دیگر ایجاد کند.

برای تجهیزاتی که ماندگاری بیشتری دارند ،  کار به درستی انجام می شود و  هدف تولید کننده ایمنی و کیفیت محصولات است و فروشنده  تجهیزات با کیفیت بالا را تضمین میکند!  ما در ساخت قطعات صنعتی می توانیم تجهیزات با بالاترین استاندارد کیفیت را در اختیار شما قرار دهیم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.