اهمیت روانکاری ماشین آلات

اهمیت روانکاری ماشین آلات

اهمیت روانکاری ماشین آلات

تعمیر و نگهداری تجهیزات برای اطمینان از اینکه تجهیزات همچنان به عنوان یک ابزار مفید برای تولید کنندگان هستند ، ضروری است. همه دستگاه ها حاوی قطعاتی هستند که در حین کار بر روی یکدیگر ساییده می شوند. به منظور کاهش این اصطکاک و در نتیجه افزایش عمر عملیاتی قطعات دستگاه، روغن کاری آنها به طور منظم امری حیاتی است.

روان کننده ها در ماشین های چرخان، اصطکاک و سایش را کاهش می دهند، گرما را پراکنده می کنند، از سطوح محافظت می کنند ، آلاینده های خارجی را دور نگه می دارند و ذرات سایش را از بین می برند.

هر روز صبح قبل از اینکه ماشین آلات خود را راه اندازی کنید ، انجام یک بازرسی مهم است.لازم نیست مدت زمان زیادی طول بکشد ، اما شما باید عادت کنید که ماشین آلات خود را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی خراب نشده یا نشانه هایی از ساییدگی غیرطبیعی وجود ندارد. چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود روانکاری است. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما به درستی روغن کاری شده اند.

روانکاری ماشین آلات

روانکارهای صنعتی

هدف اصلی روانکار های صنعتی کاهش اصطکاک موجود بین دو قطعه دستگاه است. روغن های روان کننده گرما را جذب می کنند ، بنابراین در صورت استفاده می توانند به تعادل دما کمک کرده و از آسیب های ناشی از گرما جلوگیری کنند.

از آنجا که روغن های روان کننده از ماشین آلات محافظت می کنند ، به این معنی است که میزان تعمیر و نگهداری  کاهش می یابد و در وقت و هزینه کسب و کار شما صرفه جویی می شود. اگر ماشین آلات شما می توانند با اختلال کمتری کار کنند، این مساوی با کار بیشتر و کاهش احتمال خرابی است.

انتخاب روانکارهای صنعتی مناسب

قبل از اقدام به خرید روان کننده صنعتی ، به دقت در مورد این سؤالات فکر کنید:

  • قطعه یا موادی که نیاز به روغن کاری دارند چیست؟آنچه باید روغن کاری شود ارزیابی کنید ، زیرا این امر تعیین می کند که مناسب ترین نوع روغن کاری چیست.
  • کدام روان کننده ها با مقررات و استانداردهای صنعت شما مطابقت دارند؟بهداشت و ایمنی باید در تمام زمینه های تجاری ، از جمله روان کننده ها مورد توجه قرار گیرد.شما باید اطمینان حاصل کنید که روغنی که انتخاب کرده اید مطابق با دستورالعمل های صنعت شماست.
  • هزینه – هزینه های طولانی مدت نیز مانند هر تصمیم در تجارت ، باید همیشه در نظر گرفته شوند.چه مقدار قرار است استفاده شود؟کدام ماده روان کننده موثرترین و مقرون به صرفه خواهد بود؟
  • چه کسی می تواند روان کننده ها را با بهترین کیفیت تهیه کند؟به دنبال هر نوع روان کننده ای باشید ، مهم این است که شما از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید.

انتخاب روانکارهای صنعتی مناسب

کدام صنایع می توانند از روان کننده ها سود ببرند؟

روان کننده ها می توانند در بسیاری از مشاغل موجود در صنایع مختلف که به طور روزمره به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی متکی هستند ، استفاده شوند.در زیر توضیح می دهیم که چرا برخی از این بخشها می توانند از روان کننده ها سود ببرند.

کشاورزی

کشاورزی و باغداری دو صنفی هستند که برای تکمیل کار خود از ماشین آلات سنگین مانند تراکتور و تریلر استفاده می کنند.در زمان مناسب برای کاشت و برداشت محصولات و گیاهان ، مهم است که ماشین آلات در بهترین حالت خود عمل کنند و روانکاری ماشین آلات می تواند به این امر کمک کند.

تجاری

کارخانه های تولید محصولات تجاری یا پردازش انواع مواد غذایی به ماشین آلات متکی هستند.در حالی که برخی از کارخانه ها توسط کارگران اداره می شوند ، تجهیزاتی وجود خواهد داشت که به تنهایی کار می کنند و برای ادامه کار بدون کمک با خیال راحت به روغن کاری نیاز دارند.

دریایی

ماهیگیری ، حمل و نقل و حمل بار همه بخشی از صنایع دریایی است ، بنابراین جرثقیل و انواع دیگر تجهیزات بالابری روزانه مورد نیاز است.نزدیک بودن به آب به معنای این است که روان کننده ها باید برای این محیط و فضای شور بسیار خورنده مناسب باشند.

این مقاله توسط شرکت آریا صنعت سپاهان که کار اصلی آن تولید قطعات صنعتی و معدنی می باشد، ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت روانکاری و تعمیرات ماشین آلات ، دیگر مقالات این سایت را مطالعه کنید و یا با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمائید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.