راه حل هایی برای افزایش عمر تجهیزات صنعتی

راه حل هایی برای افزایش عمر تجهیزات صنعتی

افزایش عمر تجهیزات صنعتی

ماشین آلات سنگین که غالباً در تولید برق یا استخراج از آنها استفاده می شود ، به نگهداری زیادی نیاز دارند تا در شرایط مناسب و نظم کار باشند.وقتی ماشین آلات ، ضعیف نگهداری می شوند ، نه تنها ناکارآمد کار می کنند ، بلکه به دلیل خرابی های مداوم ، عمر کوتاهتری نیز دارند.در اینجا برخی از روش ها برای افزایش عمر تجهیزات صنعتی ذکر شده است:

تمیز کردن تجهیزات

هم ماشین آلات و هم محیط کار آن باید همیشه تمیز باشد.تمیز نگه داشتن تجهیزات فراتر از زیبایی است.تمیز کردن منظم تجهیزات به جلوگیری از فرسایش کمک می کند.همچنین می تواند از بروز گرفتگی در قطعات کوچکتر تجهیزات جلوگیری کند.گل و لای ، چربی و کثیفی همه می توانند در سایش سریع نقش داشته باشند.برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی ، ماشین آلات باید در یک محیط تمیز و به دور از عناصر ، نگهداری شوند.

نگهداری پیشگیرانه منظم

برای تعمیر کامل صبر نکنید تا تجهیزات شما خراب شود.تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید تا از خراب شدن تجهیزات شما در هنگام انجام پروژه های حیاتی در هنگام نیاز بیشتر جلوگیری شود.

روانکاری

کاهش میزان اصطکاک بین قطعات متحرک برای افزایش عمر تجهیزات شما ضروری است ، بنابراین روانکاری صحیح آن قطعات متحرک باید بخشی از برنامه نگهداری پیشگیرانه شما باشد.همچنین از آنجا که نوع خاصی از روغن یا گریس برای اجزای خاص مورد نیاز است ، استفاده از روان کننده مناسب ، مهم است ، بنابراین با بررسی توصیه های سازنده یا دفترچه راهنما اطمینان حاصل کنید که از روغن مناسب استفاده می کنید.

علاوه بر این ، هنگام بررسی روان کننده ها ، باید نشت یا چربی اضافی یا تجمع روغن را بررسی کنید.اگر نشتی وجود دارد ، سعی کنید بلافاصله موضوع را پیدا کرده و به آن رسیدگی کنید تا از بروز مشکل بزرگ در خط جلوگیری کنید.

به دنبال نشانه های سایش باشید

هرگونه ساییدگی و پارگی قطعات در ماشین آلات سنگین باعث خرابی می شود و هر یک از اجزای فرسوده می تواند به روش خود به خرابی کمک کند.در صورت کشف هرگونه قطعات فرسوده ، باید در اسرع وقت آنها را تعویض کرد تا مشکل را کاهش دهد و راه حل دیگر مقاوم به سایش کرن قطعات است.شرکت آریا صنعت مهد سپاهان ، در زمینه روکش کاری سخت انواع قطعات تحت سایش از جمله غلطک دستگاه آسیاب ریموند و انواع لاینر فعالیت می کند.

همیشه دستورالعمل های تولید کننده را دنبال کنید

همیشه دستورالعمل های OEM (سازنده تجهیزات اصلی) را که همراه تجهیزات شما ارائه شده است ، دنبال کنید.در هنگام خرید باید یک نسخه کاغذی به شما داده شود.بسیاری از تولید کنندگان همچنین اطلاعات موجود در وب سایت خود را دارند.

برخی از مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • چارچوب های زمانی پیشنهادی برای نگهداری
  • مواد تمیز کننده برای استفاده یا عدم استفاده

مزایای مراقبت از تجهیزات صنعتی فراتر از طولانی کردن طول عمر آنها است.رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد به شما کمک می کند:

  • شانس خرابی را کاهش داده و کارایی عملیاتی را افزایش دهید.
  • از خرید خود بیشتر بهره مند شوید و هزینه ها را کاهش دهید.
  • عملکرد اوج را بهینه کنید.
  • کاهش خطر جایگزینی قطعات یا سیستم گران قیمت
  • ارزش فروش مجدد بالاتر

با نگهداری صحیح تجهیزات صنعتی خود ، نه تنها می توانید چرخه عمر آن را طولانی کنید ، بلکه از مزایای اضافی بهره وری و صرفه جویی در هزینه بهره مند می شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.