سپراتور روغن چیست

سپراتور روغن چیست ؟

سپراتور روغن چیست

جداکننده امکان تفکیک مایعات با چگالی مختلف را فراهم می کند ، برای مثال قطرات روغن در آب.  تحت نیروی جاذبه زمینی جداسازی به آرامی صورت می گیرد و در بسیاری از کاربردهای صنعتی موثر نیست.  تقسیم کننده های صفحه ای به طور قابل توجهی این جداسازی را تسریع می کنند.  اینها با استفاده از نیروی گریز از مرکز ، مخلوط فاز جامد و فاز مایع را جدا می کنند. شرکت آریا صنعت مهد سپاهان که دستگاه آسیاب ریموند را عرضه می کند و می توانید قیمت آسیاب ریموند را از آن جویا شوید شما را با سپراتور روغن بیش تر آشنا می کند.

جدا کننده چگونه کار می کند؟

جداکننده صفحه بر اساس اصل اساسی رسوب گذاری است. در یک مخلوط جامد و مایع ، مواد جامد متراکم در پایین ظرف جمع می شوند. جاذبه زمین باعث سقوط آنها می شود.  در سیستم جداسازی جامد مایع به طور مداوم ، ذرات جامد زمان کافی برای ته نشینی کامل ندارند. بنابراین فاز مایع تا حد زیادی با مواد جامد در دهانه خروجی سیستم پر می شود. این جدایی به طور کامل صورت نمی گیرد. برای اطمینان از عملکرد بهتر ، استفاده از صفحات انباشته ، که بیشتر به عنوان صفحه شناخته می شوند ، یک راه حل معمول است. جداسازی واقعی در فضای بین سیستم صفحه صورت می گیرد. برای جلوگیری از انسداد احتمالی صفحات ، سطوح افقی نیستند اما مایل هستند و ذرات جامد به پایین می لغزند.

سپراتور روغن چیست

در اینجا تحت شتاب سرعت محیطی، کاسه جدا کننده قرار می گیرد. مهم است که هنگام توزیع مخلوط هیچگونه فشار برشی غیرضروری رخ ندهد. این می تواند ذرات ریز را از بین ببرد و امولسیون ایجاد کند. ماده جامد به سمت خارج حرکت کرده و در اصطلاح “محفظه جامد” جمع می شود.  فاز های مایع جدا شده از طریق سیستم صفحه به بالای کاسه منتقل می شوند و سپس از طریق یک توربین سانتریپتال (توربین ثابت) یا یک مسیر عمودی ثابت جریان می یابند. پیکربندی استفاده شده به منطقه کاربرد بستگی دارد.

استفاده از جداکننده ها چگونه است؟

جدا کننده ها برای کارهای جداسازی در نظر گرفته شده اند که نیاز به دقت بالای جداسازی دارند و یا نیاز به جداسازی ذرات ریز دارند. آنها همچنین برای جداسازی مخلوط جامد مایع با اختلاف چگالی کم استفاده می شوند. امکانات کاربردی تقسیم کننده های صفحه بسیار زیاد است و می توان آنها را در متنوع ترین بخشهای صنعتی یافت ، از جمله به طور خاص در بخش مواد غذایی و آشامیدنی ؛ در صنعت چربی و روغن حیوانی و گیاهی. در مواد شیمیایی ، دارویی و بیوتکنولوژی ؛ در روغنهای معدنی و انرژی؛ در حفاظت از محیط زیست.

جدا کننده ها به طور عمده برای سه فرایند مختلف جداسازی استفاده می شوند : به عنوان یک روشن کننده برای شفاف سازی مایعات و شفاف سازی جداسازی ذرات جامد بسیار ریز از یک مایع جدا کننده برای مخلوط هایی با محتوای جامد کم استفاده می شود. برای اینکه مخلوط با مقدار زیادی مواد جامد پاک شود، دستگاه پاک کن انتخاب درستی است.  نمونه ای از استفاده از جدا کننده ، جداسازی قطرات آب موجود در روغن معدنی است.  جامدات می توانند همزمان جدا شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.