موارد استفاده از سیلیکون

کاربردهای محصولات مبتنی بر سیکلون

کاربردهای محصولات مبتنی بر سیکلون

سیکلون صنعتی امروزه صددرصد کارآیی و کاربرد های به خصوصی را به خود اختصاص داده است. به خاطر خواص و ویژگی های متفاوتی که این عنصر بی نظیر دارد، نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. سیلیکون در انواع گوناگون و در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با کارآیی و موارد استفاده از سیلیکون بیشتر آشنا کنیم.

خواص سیلیکون

ساخت سیلیکون که بر پایه اکسیژن، کربن و هیدروژن است، توانسته است با سنتز این عنصر به ساخت هر چه سریعتر خود کمک کند. معمولاً این عنصر با کارآیی قابل قبول خود، مزایای بسیار زیادی را به همراه خود دارد. شما نیز باید این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از از فرمول‌ های خاص زیبایی از طریق این عنصر به دست می آید، به گونه ای که می توان از خاصیت نرم کنندگی آن به نحو احسن استفاده کرد. این خاصیت به راحتی توانسته است به ترمیم بیشتر آسیب دیدگی پوست به شکلی منحصر به فرد کمک کند. البته ساخت محصولات بهداشتی و زیبایی برای رفع چین و چروک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ساختار بسیاری از مایعات و گازها نیز سیلیکون حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد؛ چرا که سرعت تبخیر بسیار بالایی داشته و همین امر یک مزیت بسیار مهم به حساب می آید.

استفاه از سیلیکون در مواد آرایشی

شما در بین محصولات مراقبت از آفتاب می‌توانید ساخت سیکلون را به منظور محافظت طولانی‌ مدت تری مورد استفاده قرار دهید. به همین دلیل است که در بین محصولات آرایشی و بهداشتی و خصوصاً ریمل ضد آب، دوام بالایی را می توان از آن ها انتظار داشت. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود و علاوه بر ریمل ضد آب برای تولید خط چشم، سایه روشن و رژلب نیز قدرت فوق العاده سیلیکون را در ماندگاری آن ها نمی شود نادیده گرفت. در بین محصولات زیبایی این خواص بسیار به چشم می آیند. امروزه سیلیکون صنعتی را می توان در انواع گوناگون به عنوان روغن های سیلیکون نیز به راحتی مشاهده کرد.

پلیمرهای سیلیکون

ساخت سیلیکون به خاطر دوام خود نسبت به گرما باعث شده است که کاربرد آن را به عنوان درزگیر،چسب، لوازم پخت و پز و البته عایق های حرارتی و الکتریکی مورد استفاده قرار داد. شما در بازارهای آنلاین این اختیار را دارید، روغن های سیلیکون، لاستیک، رزین، درزبند و گریس را نیز به راحتی سفارش و سپس مورد استفاده قرار دهید. فردریک کیپینگ به عنوان کاشف سیلیکون به مقاومت و دوام اصلی در برابر حرارت و مواد شیمیایی پی برده بود. سیلان، سیلیسیدها، سیلیس، هالید، مواد معدنی سیلیکات و اسیدهای سیلیسیک را می توان به عنوان پلیمرهای سیلیکون در نظر گرفت و معرفی کرد. سیلیسیدها را می توان ساختاری همچون کاربیدها و حتی بوریدها بیان نمود. دی اکسید سیلیسیم به عنوان سیلیس معرفی می شود که ماده اصلی آن را گرانیت و ماسه سنگ تشکیل می دهد. هالید خاصیتی دارد که آب به سادگی هیدرولیز می گردد. ناگفته نماند که سنگ های زمین از موادی معدنی همچون سیلیکات تشکیل شده اند. معمولاً در محلول آبی اسید سیلیسیک نقش به سزایی را ایفا می کنند.

پلیمرهای سیلیکون

موارد استفاده از سیلیکون

سیلیکون برای ساخت و تولید آجر و سرامیک نقش به سزایی را ایفا می کند. همچنین برای ساخت ترانزیستورکه به یک عنصر نیمه هادی نیاز است، قطعاً ساخت سیلیکون به کار می آید. آجرهای حریق نیز از این عنصر در تولید خود استفاده می کنند. شاید نام سیستم های ضد آبی سیلیکون را نیز در صنعت بسیار شنیده باشید. لاستیک سیلیکون کارآیی ویژه ای را در صنعت به نام خود به ثبت کرده است.

در دنیای الاستومرها، هر نوع لاستیک ترکیب منحصر به فردی از خواص فیزیکی و شیمیایی دارد. ترکیبات مختلف که به هر ماده قابلیت های مناسب برای استفاده های خاص می دهد. به عنوان مثال، لاستیک طبیعی به دلیل خاصیت ارتجاعی آن ارزشمند است، در حالی که نئوپرن اغلب در مواردی که مقاومت شیمیایی مورد نیاز است استفاده می شود. اما وقتی به دنبال محصولاتی هستید که در دماهای بالا کار می کنند، بدون شک لاستیک سیلیکونی یا درز انبساط الاستومر انتخابی است.
سیلیکون در ابتدا برای رفع نیاز به ماده ای ساخته شد که بتواند به عنوان عایق خوبی برای موتورهای الکتریکی و ژنراتورها عمل کند. در سال 1943، شرکت داو کیمیکال داو کورنینگ را برای تحقیق و توسعه چنین جزء تشکیل داد. سیلیکون به سرعت به عنوان لاستیک ایده آل برای هر کاربرد که نیاز به کار در دمای بالا دارد شناخته شد. امروزه، این مواد مقاوم در برابر حرارت به طور گسترده در تولیدات متعدد، از تجهیزات پزشکی گرفته تا خودرو و حتی الکترونیک در دسترس هستند.

سخن پایانی

ما به صورت مختصر و مفید در مورد موارد استفاده از سیلیکون با شما صحبت کردیم. این عنصر بی نظیر می تواند به بهترین شکل ممکن کارآیی خود را به نمایش بگذارد. به هر حال در صنعت همیشه عناصر گوناگون حرف های زیادی برای گفتن دارند. در این بین، ساخت سیلیکون بسیار به چشم می آید. ناگفته نماند که شما برای سفارش سیلیکون و استفاده از کارآیی آن باید از یک منبع و مرجع معتبر استفاده کنید. فروشگاه های اینترنتی می توانند بهترین گزینه در این زمینه به شمار آیند. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید همیشه به کیفیت بیشتر از قیمت توجه کنید. قیمت به هیچ عنوان نمی تواند تضمین کننده استاندارد و استفاده مقرون به صرفه در دراز مدت باشد. البته متأسفانه برخی به این موضوع توجهی ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.